Rektors hilsen til elever og foresatte - Sigdal ungdomsskole - ungdomskolen i Sigdal kommune

Rektors hilsen til elever og foresatte

gunhild.jpgDet er svært viktig å følge helsemyndighetenes råd om forebygging av smitte. Du skal begrense din sosiale omgang med folk utenfor familien. Det betyr at du bør unngå å ha besøk av eller gå på besøk til venner. Vær sammen via skjerm så mye som mulig. Det går fint å treffes i svært små grupper utendørs, men dere må holde avstand til hverandre, ikke klemme eller berøre hverandre. Jo flinkere vi er til å overholde rådene, jo raskere kan samfunnet bli normalt igjen!

Skoletiden for elevene er nå kl. 8.30-14.00. Klassene har sine rutiner for innsjekking av elever på nettet, og har avtaler med sine lærere om når de må være tilgjengelige/ pålogget. I utgangspunktet skal skolearbeidet gjøres i skoletiden, med mindre noe annet er avtalt med lærer.

Vi vet at ungdom har også behov for informasjon knyttet til korona-situasjonen. Snakk med ungdommene om situasjonen som er i Norge nå. Statsminister Erna Solberg holdt pressekonferanse for barn og unge i går, 16. mars. Her svarer hun på spørsmål de unge lurer på. I tillegg har NRK Super har laget en liste med spørsmål og svar som er tilpasset barn og unge. Her kan ungdommene og dere finne mye nyttig og god informasjon skrevet på en god og forklarende måte.

Jeg anbefaler alle å se pressekonferansen. Link til den og spørsmål/svar er her.

Er det noe dere lurer på kan jeg nås e-post gunhild.versland@sigdal.kommune.no eller tlf. 90644225