Ny smittevernveileder - Sigdal ungdomsskole - ungdomskolen i Sigdal kommune

Ny smittevernveileder

I dag, fredag 29. mai har det kommet nye smittevernveiledere som skal hjelpe skoler og barnehager å tilpasse tiltakene til smittesituasjonen i samfunnet.
Det innføres en «trafikklysmodell» som varierer fra grønt nivå med vanlig organisering, via gult nivå med moderate tiltak, til rødt nivå med mer omfattende tiltak. I dag praktiserer barnehagene og skolene røde tiltak. Felles for alle nivåene er at ingen skal møte i skolen hvis de er syke, og alle må sørge for å vaske hendene og ha god hostehygiene. Fra og med 2. juni kan de nedjustere til tiltakene på gult nivå. Du kan lese mer om trafikklysmodellen på Utdanningdirektoratet eller Sigdal kommunes nettside.
Det er kommuneoverlegen som skal avgjøre hvilket fargenivå kommunens skoler er på. Per i dag er Sigdal kommune på gult nivå. Dersom smitten i samfunnet endrer seg, må man være forberedt på at tiltaksnivået kan skifte til rødt eller grønt.

I neste uke, tirsdag 2. juni til og med fredag 5. juni, vil skoletilbudet ved Sigdal ungdomsskole være samme dager som de siste ukene: 8. klasse skal på skolen onsdag og fredag. 9. klasse skal på skolen tirsdag, onsdag og torsdag. 10. klasse skal på skolen tirsdag (turdag), torsdag og fredag. Vi kommer tilbake med mer informasjon om de to siste ukene til uka.

Ønsker dere alle en riktig god pinse!