Velkommen til temakveld med Marco Elsafadi - Sigdal ungdomsskole - ungdomskolen i Sigdal kommune

Velkommen til temakveld med Marco Elsafadi

marco.pngFAU ved Sigdal ungdomsskole, i smarbeid med Sigdal kommune, arrangerer temakveld rundt emnet inkludering. Hovedinnlegget denne kvelden er et foredrag med den prisbelønte foredragsholder, lagbygger og inspirator Marco Elsafadi.

Tid: Torsdag 25. februar, kl. 18.00 til ca. 20.00
Sted: Prestfoss samfunnshus

Temakvelden er obligatorisk for elevene på ungdomsskolen. I tillegg inviterer vi herved alle skolens foreldre, elever og foreldre på 7. trinn ved alle barneskolene og kommunalt ansatte. Alle andre som har lyst til å komme er hjertelig velkommen!

Etter foredraget vil FAU arrangere kafé i kantina. Her blir det salg av kaffe, kaker og brus.

Vi håper at mange vil benytte anledningen til å få høre en topp foredragsholer belyse et tema som alltid vil være aktuelt både i skole og i samfunnet for øvrig - ikke minist nå med de nye familiene vil har fått til bygda!

Marco Elsafadi er født i en FN-leir i Libanon, og kom til Norge som palestinsk flyktning i 1987 sammen med familien. I 1993 begynte han sitt engasjement for barn og unge, og i 2002 stiftet han organisasjonen New Page, som frem til 2011 jobbet med vanskeligstilt ungdom, rusproblematikk, skoleskulk, fritidsproblemer og vold. I løpet av tre år fikk organisasjonen 60 ansatte.

Marco har representert det norske landslaget i basketball i 12 år, og er både seriemester og norgesmester. I 2006 ble han kåret til "Årets forbilde" på Idrettsgallaen, og han har mottatt en rekke priser for sitt mot, engasjement og sine foredrag.

I 2009 ble han rammet av en alvorlig nervesykdom, men med knallhard trening, viljestyrke og positivt fokus klarte han å kjempe seg ut av rullestolen igjen. Han er også kjent fra flere tv-konsepter, og i 2014 vant han Mesternes mester på NRK.