Ut på tur! - Sigdal ungdomsskole - ungdomskolen i Sigdal kommune

Ut på tur!

vlg1.pngValgfag friluftsliv på 10.trinn dro på tur tirsdag 17.okt. De startet fra Husemyr i duskregn og tåke. Tåka og regnet fulgte dem utover kvelden og natta og utsikten på Varden på Grågalten var ikke stort mer enn varden selv. Leiren ble anlagt like før toppen med lavvoer og hengekøye og selvfølgelig bålplass. Det var god stemning både i lavvoene og rundt bålet hele kvelden til tross for været.

Onsdag morgen våknet de til en fantastisk soloppgang i kaldt, men gnistrende fint høstvær. På vei hjem tok de turen opp på Varden igjen for å få se «den virkelige» utsikten der oppe - blant annet med Tryvannstårnet, Knuten, Norefjell og Gaustadtoppen. Veien hjem gikk om Olhovd og de kunne kikke ned på bygda der siste rest av lavlandståka var på vei til å fordufte. Super lunsjplass! To hjort ble skremte opp på veien dit. Kort oppsummering: Kjempefin høsttur med en god gjeng!

vlg5.png

vlg2.png