Produktutvikler Roger Faane på besøk - Sigdal ungdomsskole - ungdomskolen i Sigdal kommune

Produktutvikler Roger Faane på besøk

roger1.pngHar du irritert deg over noe i hverdagen? Frustrasjoner i hverdagen er ofte utgangspunktet når nye ideer skapes! Elevene i arbeidslivsfag på 9. trinn jobber dette året med å starte, drifte og avvikle sin egn elevbedrift, og som en inspirasjon i dette arbeidet hadde de i dag besøk av Roger Faane. Han fortalte historien bak Faanemodellen, en brød og grønnsaksfjøl med rist!

Roger irriterte seg over alle smulene som datt på gulvet, og hadde ideen til et bedre produkt. Allerede på sløyden på ungdomsskolen lagde han den første prototypen av fjøla si. Den og de fjølene han nå har i produksjon, viste han fram til lydhøre elever i dag. Ofte er det en forbedring av et allerede eksisternede produkt, eller koplingen av to produkter, som skaper nye ideer. Det blir spennende å følge elevene for å se hvilke idder og produkter de satser på i sine elevbedrifter. Vi takker Roger Faane for at han delte sin historie med oss!

roger2.png

roger1b.png