Aktivitetsdag på Haglebu - Sigdal ungdomsskole - ungdomskolen i Sigdal kommune

Aktivitetsdag på Haglebu

haglebu_skisenter.jpgFredag 18. mars arrangeres det aktivitetsdag på Haglebu. Vi reiser med innleide busser til Haglebu Skisenter. Du kan velge å stå på ski eller snøbrett ved skisenteret, gå en skitur, eller du kan være med å pilke på Haglebuvannet!

Informasjon som har gått ut til elevene lyder som følger:

Tre busser kjører fra skolen klokka 08.15. En av bussene kjører langs østsida av fjorden oppover. Elevene må stå klare langs veien. Du skal gå på den bussen som stopper. Busser som er fullastet stopper ikke. Da venter du til neste buss.

Ved ankomst skiheisen må hver enkelt elev registrere seg hos «kontaktlærer».
Dere som ønsker å stå på ski eller snøbrett ved skisenteret organiserer dere selv.
Bruk av skiheisen koster 100 kr pr elev. Ev. skileie må hver enkelt sørge for selv. En del lærere blir til stede i bakken.
Elever som ønsker å gå en skitur melder fra til kontaktlærer både når de forlater området og når de kommer tilbake til skianlegget. Minst to elever må gå sammen, dersom de går skitur utenfor anlegget.

Skolen organiserer et aktivitetsopplegg for elever som ikke ønsker å bruke skianlegget.  Påmelding gjøres i klassene på forhånd.
Opplegget blir som følger:
•    En liten skitur rundt Haglebuvannet
•    Rast og mulighet for grilling ved vannet.
•    Aktiviteter med og uten ski
•    Pilking på Haglebuvannet

Ang. hjemmreisen:

De som ønsker tidlig hjemreise tar rutebussen fra Haglebu klokka 12.45.
Denne bussen kjører opp til skiheisen. De andre elevene hentes klokka 15.00.
Du må selv sørge for å være klar på et av de to avreisetidspunktene.
Tidlig hjemreise må avtales med kontaktlærer på forhånd.

Skidagen er en av våre viktige fellesdager der vi oppfordrer til samvær og samarbeid på tvers av klassene. Husk budskapet fra MOT om å inkludere andre!

De som vil fyre opp bål ved skianlegget må ta med vedkubber til dette formålet.  Finn en egnet plass til å fyre opp bålet. Husk å rydde opp før du drar hjem!
Vi har med søppelsekker som dere henter for å rydde opp utendørs.

Du får mest glede av en slik dag om du har positiv innstilling, vedlikeholdt skiutstyr, passende klær/utstyr og nok mat/drikke.

Da ønsker vi alle en aktiv og sosial dag!!
Hilsen lærerne på Sigdal Ungdomsskole